Headlines































































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

‘VS in 2019 grootste bedreiging voor wereldvrede en overleven mensheid’

Westen weerloos tegen nieuwe Russische superwapens die ontwikkeld zijn om Amerikaanse/NAVO agressie te stoppen

 
Putin en zijn militaire staf bekijken een test met een hypersonische kernraket waar het Westen geen enkele verdediging tegen heeft. (Afbeelding: Getty Images (2)).

2019 is begonnen, een jaar dat in zowel financieel-economisch, maatschappelijk als geopolitiek opzicht nog heftiger lijkt te gaan worden dan 2018. De meermaals onderscheiden progressieve Amerikaanse ‘veteraan’analist Stephen Lendman schrijft dat ‘Washingtons streven naar suprematie onder de Republikeinen en de ondemocratische Democraten de grootste bedreiging voor de wereldvrede en het overleven van de mensheid is.’ Niet voor niets waarschuwde de Russische president Putin vorige week opnieuw voor een mogelijke door Amerika veroorzaakte kernoorlog. Gelukkig Nieuwjaar!

 

Amerikaanse neocons willen hele wereld, ook Rusland en China, overheersen

Lendman geeft niet zozeer Trump, als wel de ‘neocons’ om hem heen -die hem door zijn eigen partij werden opgedrongen- de schuld van de levensgevaarlijke situatie die op de wereld is ontstaan. Neem bijvoorbeeld Nationale Veiligheid Adviseur John Bolton, die diplomatie maar ‘tijdverspilling’ vindt en een groot voorstander is van preventieve militaire aanvallen op Iran en Noord Korea.

Onder druk van de hardliners zoals Bolton en minister van BuZa Mike Pompeo heeft de VS zich teruggetrokken uit het nucleaire verdrag met Iran (JCPOA), en dreigt het ook het nieuwe Start verdrag uit 2010, waarin een forse reductie van strategische kernwapens werd afgesproken, in 2021 niet te vernieuwen.

 ‘Allemaal onderdeel van Washingtons oorlogsagenda,’ aldus Lendman. ‘Ze willen alle landen van de wereld koloniseren en controleren. Hun belangrijkste doel is Rusland, China en Iran veranderen in Amerikaanse vazalstaten, en zo de enige bedreigingen voor Washingtons wereldwijde hegemonie uit de weg ruimen.’

‘Politiek Washington bedreigt onze hele beschaving en planeet’

Putin waarschuwde vorige week dat ‘het afbreken van het wapencontrole systeem’ en Washingtons geopolitieke agenda ‘tot de vernietiging van de totale beschaving kan leiden, en misschien zelfs van onze planeet.’ Het einde van het nieuwe Start verdrag zou volgens de Russische president ‘zeer slecht voor de hele mensheid zijn, omdat we in heel gevaarlijk gebied zouden komen.’ Tevens herhaalde hij dat Rusland geen behoefte heeft aan het verkrijgen van een ‘unilaterale voorsprong... Wij proberen de balans te behouden en onze veiligheid te garanderen.’

‘De VS heeft een (verzonnen) externe dreiging nodig om de NAVO eenheid te bewaren... En wat het heersen over de wereld betreft weten we waar het hoofdkwartier staat dat dit probeert te doen, en dat is niet in Moskou.’

Volgens Lendman werd Trump vanaf het moment dat hij het Witte Huis betrad onmiddellijk geforceerd mee te werken met de ‘duistere krachten om hem heen, waardoor iedere kans op verbeterde relaties met Rusland (één van Trumps campagne beloften) werd voorkomen, en de zaken juist op onheilspellende wijze de andere kant op gingen.’

Putin: Wij zullen iedere agressor met kernwapens vernietigen

In oktober 2018 herhaalde Putin maar weer eens dat Rusland vrede wil en geen enkele intentie heeft om andere landen preventief aan te vallen. Maar tegen iedereen die Rusland op wat voor manier aanvalt ‘zijn wij klaar om kernwapens te gebruiken. De agressor moet beseffen dat vergelding onvermijdelijk is, dat hij wordt vernietigd. En wij, de slachtoffers van agressie, zullen als martelaren naar de hemel gaan, maar zij zullen simpelweg sterven, omdat ze niet eens de tijd zullen hebben om berouw te krijgen.’

Het Kremlin verklaarde ook dat als het Westen het INF verdrag voor middellange afstandsraketten opzegt, Rusland raketten op eventuele nieuwe (Amerikaanse) raketten in Europa zal richten, waardoor er een nieuwe wapenwedloop zal ontstaan.

Trumps handen gebonden door bijna het hele Congres

Lendman: ‘Putin begrijpt dat ongeacht hoezeer Trump ook voorstander is van het normaliseren van de betrekkingen, zijn handen gebonden zijn door Russofobische regime hardliners en bijna het hele Congres,’ die inderdaad die nieuwe wapenwedloop willen en van plan zijn daar enorme sommen geld aan te besteden.

‘Rusland bereidt zich met een beperkt deel van het budget dat het Pentagon heeft (de VS geeft ca. 10 x zoveel aan Defensie uit) voor om zich effectief te verweren tegen het enorme gevaar dat Washington vormt.’

Westen weerloos tegen nieuwe Russische superwapens

En dat doet Moskou met groot succes, want het heeft superwapens gemaakt die ‘de beste Amerikaanse wapens overtreffen, inclusief de Avangard hypersonische (kruis)raket, die ruim 30.000 km/uur kan vliegen, meerdere kernkoppen kan meenemen die op afzonderlijke doelen kunnen worden gericht, en tijdens zijn vlucht zijn koers kan wijzigen. De VS heeft niets dat deze raket kan onderscheppen, waardoor het Amerikaanse afweersysteem nutteloos is.’

‘Daarom is het enige zinnige beleid te streven naar wereldvrede.’ Het alternatief, het anti-Russische pad wat het Westen onder dwang van de VS heeft gekozen, ‘riskeert de vernietiging van al het leven op aarde.’

 

Xander

(1) Stephen Lendman via Zero Hedge 

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Inhoudelijke geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er zijn hier geblockte posters die onder uw naam proberen te posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammers kunnen wel uw naam gebruiken maar hebben geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod. 

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

willy op 01-01-2019 17:28

De suprematie van de VS heeft altijd voor wereldproblemen gezorgd en nu er een president in het Witte Huis it die zegt "we moeten niet overal aanwezig zijn , we zijn de politieman van de wereld niet" dan is het weer niet goed dan is hij weer een zelfzuchtig man, begrijpe wie kan. rusland is inderdaad zeer technische wapens aan het ontwikkelen die heel de wereld kunnen treffen en dat is Poetins afschrikmiddel tegen de Navo. en trump moet nu steeds rekening houden met die lastige linkse Democraten die Trump niets zullen gunnen!Ik denk persoonlijk dat de band tussen VS en Rusland zo die er al was, nu volledig weggevaagd is door de Amerikaanse haat voor alles wat Russisch is, noem het een vorm van trauma ze voeren weer de koude oorlog  misschien om het klimaat te temperen, wie weet? Shalom

kim op 01-01-2019 17:33

Mooi begin van het nieuw jaar, heb vannacht ook meerdere raketten afgeschoten maar die troffen geen doel.

Geachte redactie, reageerders, lezers, een mooi jaar toegewenst. Het ligt aan u allen hoe het vergaat in dit jaar. Wens iedereen het beste en het liefste!!!!!

Kim en Allen:

Een Goed Nieuw jaar in uw persoonlijke levens maar het mooiste gaat nog komen en daar zien we naar uit, behoud wat u hebt in uw allerheiligst geloof. Mod.

Tom Hendrix op 01-01-2019 18:18

@Willy: 17.28. uur. Ben dat met U eens, Willy.

Eduard op 01-01-2019 18:34

Weer lekker typerend! In 2016 zouden wij allen al een vreselijke dood tegemoed gaan door een ongekende kern vernietiging. Zo ook in 2017 en 18. Meer kans in de staatsloterij zal ik maar zeggen. En zelf die heb ik niet gewonnen.

Hoeder op 01-01-2019 18:37

De macht van de VS is sowieso tanende vanwege het instorten van de petrodollar. Trump weet dat en is ook niet uit op oorlog zoals een Stoltenberg van de NAVO dat wel is. En de EU met hun expansiedrift dat ook zijn. Het is waar dat er tal van haviken zijn binnen de Amerikaanse administratie. Deze zullen in bedwang gehouden worden door Trump. De kans op een wereldoorlog is m.i. niet zo groot. Dat was met Hillary wel anders geweest, dan hadden we al lang in WO lll gezeten. Het beleid van Trump is primair nationalistisch en niet zoals bij zijn voorgangers  gericht op expansie of politieagent van de wereld zijn. Daarom gaat hij ook weg uit Syrie en Afghanistan. De domme linkse MSM weigeren dat in te zien en blijven hem ten onrechte afschilderen als een gevaar, terwijl hij m.i. juist de wereld redt van linkse idioten. De tijd zal het ons spoedig laten leren.

stef springfield op 01-01-2019 19:28

https://www.youtube.com/watch?v=sQZhAjEFFTg

 

voor de mensen die nog niet weten hoe het wel en niet moet is het raadzaam om dit you tube filmpje van Tucker Carlson te beluisteren. Een goed begin van het nieuwe jaar

Michaël ;-{> op 01-01-2019 20:10

@ Mod op 01-01-2019 17:33

Dank u, voor uw bemoedigende woorden:

'' Een Goed Nieuw jaar in uw persoonlijke levens maar het mooiste gaat nog komen en daar zien we naar uit, behoud wat u hebt in uw allerheiligst geloof. ''

Insgelijks!

Hartelijke groet, Michaël


Dank Michaël. Mod.

Jan op 01-01-2019 21:30

Hoi michael

Ik ben het 1000% met u eens en met God's Genade

vlokje op 01-01-2019 21:46

Dat heb ik vaker gehoord:

De "leider" kan er niet niets aan doen, het zijn de mensen om de "leider" heen die er een puin hoop van maken, 

........en achteraf bleek de "leider" toch de gangmaker van alle problemen te zijn

Veul hail 'n zeg'n  voor dit jaar

Rom op 01-01-2019 23:44

iknheb bron bekeken:Vuile bron.

mijn mening op 02-01-2019 10:54

De serieuze nieuwjaarshoroscoop voor de wereld zegt dat het grootste probleem in 2019 het klimaat zal zijn, terwijl vanuit geopolitiek standpunt Duitsland steeds machtiger zal worden in Europa, Macron succesvol zal zijn ondanks de protesten, Poetin grote problemen zal hebben en Trump aan populariteit zal verliezen. Italië zal herstellen en uit de crisis komen. de beste wensen!

AEO op 02-01-2019 11:07

Er komt geen alles vernietigende kernoorlog. Want waarom zou Christus dan terug komen. In een totaal verwoeste wereld vol lijken? Dat is nergens in de Bijbel te vinden! Hij zal terug komen in Jeruzalem, en zij die hem doorstoken hebben, de Joden dus, zullen hem zien en hem dan ook herkennen en ze zullen zich bekeren. Dit staat in Zacharia 12. Toch zal de toestand in de wereld wel steeds erger worden, met name rondom Israël zal het onrustig blijven, en de contouren van de volgende grote oorlog tekenen zich al af, de in Ezechiël 38 en 39 beschreven oorlog van Gog en Magoch.

Let maar eens op de toestand in Syrië, waar Rusland, Iran en Turkije al aanwezig zijn. Deze oorlog zal aanvankelijk in het voordeel van deze vijanden van Israël lijken uit te pakken , maar hun legers zullen door rechtstreeks ingrijpen van God vernietigd worden. Maar ook in het Verre Oosten dreigt er iets, want de president van China heeft gezegd dat Taiwan weer bij China gevoegd moet worden, desnoods met gewld. Hij voegde er aan toe, dat hij geen buitenlandse inmenging zou dulden. Er zullen dus nog meerdere oorlogen komen, maar, hoewel we al ver in de eindtijd leven, er zal geen alles verwoestende kernoorlog komen.

tom op 02-01-2019 15:14

mijn mening op 02-01-2019 10:54

Gooi die nieuwjaarshoriscoop maar bij het vuil die is door globalisten samengesteld.

Dewevoga op 02-01-2019 18:15

Gelukkig hebben we Q nog. Die geeft een ander geluid.

Michaël ;-{> op 02-01-2019 18:20

@ Jan op 01-01-2019 21:30

Ik wens u Gods zegen voor dit nieuwe jaar. Hartelijke groet, Michaël

jottum op 02-01-2019 18:23

Mandarijntjes, sinaasappels, dadels, vijgen en olijven zullen wel ingewisseld worden voor de veeel gezondere, meer vitamines en mineralen per ons bevattende, in onbruik geraakte en haast vergeten zijnde inheemse superfood: de rozenbottel!  Je overleeft er brexit's, handelsoorlogen en financieel- economische crisis door en op.

ottoman op 03-01-2019 01:11

tog komt t ooit zover, en dan is rusland als het deze gebruikt netzo t speeltje van satan.

ik denk eerder dat russen tegen israel keren in oorlog dan dat amerika dit zal doen?

mijn mening op 03-01-2019 07:28

@tom k sterf van het lachen... Ik heb mijn twijfels dat het allemaal manipulatie was.

AEO op 04-01-2019 14:15

@ottoman,

Je denkt eerder dat Rusland zich tegen Israël zal keren? Daar zou je wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben, want ik verwacht het ook. Daar zal je echter niets over kunnen lezen in de koran, maar wel in de Bijbel, wist je dat? Er zal een zeer grote oorlog komen vanuit het Noorden, en de deelnemers aan de aanval op Israël zijn al ten tonele aanwezig.

In de Bijbel, in het Oude Testament, en om precies te zijn in het boek Ezechiël, hoofdstuk 38 en 39, staat dit allemaal beschreven! Het is een profetie, die zo'n 2800 jaar geleden door de profeet Ezechiël in opdracht van God werd opgeschreven. Deze profetie zal uitkomen, evenals al die vele andere profetieën, die al uitgekomen zijn.

En hier kan je aan onderkennen, dat de Bijbel het waarachtige Woord van God is. Want als dat niet zo zou zijn, dan zouden al die profetieën nooit hebben kunnen uitkomen! Besef je dat wel goed? Israël heeft al vele oorlogen moeten voeren, die stonden ook beschreven in de Bijbel, zoals in Psalm 83, waarin beschreven staat dat de vijanden van Israël samenspannen om Israël te vernietigen, opdat de naam van Israël zou worden uitgewist!

En wat hebben we gezien? In 1948 werd Israël van alle kanten aangevallen, direct na de onafhankelijkheidsverklaring. De Arabische buurlanden maakten er geen geheim van, dat ze Israël wilden vernietigen en alle Joden de zee in wilden drijven. De naam van Israël mocht niet meer bestaan! In 1967 en in 1973 hebben ze het opnieuw geprobeerd, en altijd vormden de Arabische buurlanden een groot militair overwicht, en inderdaad, normaal gesproken zouden ze het hebben moeten winnen.

Nu moet je je eens gaan afvragen, hoe komt het dan, dat Israël telkens opnieuw die oorlogen toch won, terwijl het zich geplaatst zag tegenover een vrijwel onoverwinnelijke overmacht? De Arabieren kennen God niet, want als ze Hem wel hadden gekend, dan hadden ze kunnen weten dat ze Israël nooit konden vernietigen!

En nu? In Ezechiël 38 en 39 gaat het over een zeer machtige coalitie van meerdere volken, die Israël gaan overvallen om buit te behalen, het gaat een rooftocht worden. En alle ingrediënten zijn nu al aanwezig. Let maar goed op!

Israël is tegenwoordig zeer welvarend, het heeft een gezonde, sterke economie. Israël is op velerlei gebied toonaangevend. Landbouwmethodes, die uniek en veelbelovend zijn, de technologie dietot de meest geavanceerde ter wereld behoort, de kennis op medisch gebied, en sinds kort ook de zeer grote aardgasvondsten voor de kust, en ook nog eens de olie die in het Golangebied is gevonden. Nog dit jaar zal er worden begonnen met de aanleg van een gaspijpleiding via Cyprus en Griekenland naar Europa. Binnenkort is Israël de grootste exporteur ter wereld van aardgas!

En nu de spelers in het veld. In Ezechiël worden Rusland, Turkije en Iran genoemd, maar ook Sudan en Lybië. Deze landen zullen in de mabije toekomst tegen Israël gaan samenspannen om de rijkdommen van Israël te stelen. Ze zullen vanuit het Noorden Israël gaan overvallen, en dit keer zal het leger van Israël niet in staat zijn om de vijanden buiten de deur te houden.

Het gaat er op lijken, dat Israël verloren is. Maar dan zal God zelf gaan ingrijpen, en de vijanden van Israël zullen op de bergen van Israël vernietigd worden. En zo zal God Zich aan de wereld openbaren, men zal zien, dat God  zelf zal ingrijpen, en men kan het bestaan van God niet meer ontkennen. En als ik het over God heb, dan bedoel ik dus de God van de Bijbel, de God van Israël. Geen allah dus!

Arno op 04-01-2019 15:32

Klopt helemaal AEO, ik wordt altijd erg blij als ik dergelijk pro Israel commentaar lees  👍 😍 

AEO op 04-01-2019 21:20

@Arno,

Kan ik je hier ook blij mee maken.

Amir Tsarfati

Je kan een app op je smartphone installeren, getiteld:

Behold Israël

Hij heeft een website:

www.beholdisrael.org

Maar het zou zomaar kunnen dat je hem al kent. Zijn toespraken en updates zijn ook via Youtube te zien.

Groeten en een gezegend 2019,

AEO

Arno op 04-01-2019 23:51

Dank AEO en u uiteraard ook een gezegend 2019

ottoman op 06-01-2019 22:55

AEO

klopt, ik ken God en je hebt gelijk.

die pijplijn via israel naar griekenland ken nooit via die open zee langs turkse wateren lopen dus weet niet of dit lukt voordat de grote vernietiging plaats vind.

of er moet onderhandeld worden met de turken, zij zeggen zonder onze inbreng kan die pijplijn nooit stand houden.

de grootste doorvoerhaven van gas, olie en water toevoer is klein azie/ euroazie huidig turkije.

maar ik zegen israel want ik geloof in God en dat jezus de zoon is en de verlossing.

mijn punt is meer, dat het hier netzoals in alle dictaturen en moslimlanden of communistish getinte naties pro rusland is terwijl deze ook de vijand is van israel, mijn vraag is hoe krijg xandernieuws zoiets voor elkaar?

het is tog ook pro israel?

Fred op 09-01-2019 19:49

Ok ben niet pro Israël. En Jezus was toch gestorven? Kom hij werd terug? In Israël natuurlijk...nou wachten maar dan. Hoe herken je hem? Wit gewaad en lang blond haar met aureool?

Pier op 10-01-2019 13:12

Fred, de vraag is niet of jij Hèm herkent, de vraag is of Hij jóu zal kennen als Hij terugkomt. Heb je Hem toegelaten in je leven? Of spot je alleen maar met Hem, de Schepper van hemel en aarde? Niets zo erg Fred als van Jezus te horen krijgen: "ik ken je niet, ga weg van Mij." 

Niets zo mooi als van Hem als Hij terugkomt te horen krijgen: "kom binnen Mijn kind, in Mijn koninkrijk." Stop met spotten. God is realiteit. Jezus ook.

Pixel op 12-01-2019 12:15

30.000km/uur?

Dat is snel zeg, gelooft de schrijver dit zelf?

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld