Headlines































































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Iraanse generaal kan na nieuwe raketten op Syrië ‘niet wachten om Israël weg te vagen’


Israëlische aanval bij Damascus gisterenavond (foto: lokale Syrische bronnen).

Gisterenavond en vannacht viel Israël met gevechtsbommenwerpers en kruisraketten opnieuw Iraanse en Hezbollah militaire doelwitten in Syrië aan, waaronder op de luchthaven bij Damascus. De bombardementen zouden een vergelding zijn voor een Iraanse Fateh-110 raket die zondag richting de Golan hoogte werd afgeschoten. Dit projectiel werd door het Israëlische Iron Dome afweersysteem onschadelijk gemaakt. De Iraanse brigadier-generaal Aziz Nasirzadeh, hoofd van de luchtmacht, verklaarde daarop dat Iran niet kan wachten ‘om het Zionistische regime te confronteren en van de aardbodem weg te vagen.’

 

Volgens Israël werd de onderschepte Fateh-110 raket afgevuurd door Iraanse Quds-strijdkrachten, vanuit een bij de grens gelegen gebied waarvan Rusland vorig jaar had beloofd dat Iran zich daar volledig uit zou terugtrekken. De permanente Iraanse aanwezigheid hier zou voor Israël de aanleiding voor de bombardementen zijn geweest, waarbij 4 tot 11 soldaten en strijders om het leven zouden zijn gekomen.

Rusland en Syrië hadden Israël eind december nog gewaarschuwd dat er bij het volgende bombardement afweerraketten op vliegtuigen en kruisraketten in het Israëlische luchtruim zullen worden afgeschoten. Afgelopen nacht zou de Syrische luchtafweer tenminste 7, en volgens Rusland zelfs 30 Israëlische kruisraketten en geleide bommen onschadelijk hebben gemaakt. (3)

Het Israëlische leger verklaarde dat de operatie ‘geen geheim was en geen voorbode van oorlog,’ maar daar lijkt in Iran anders over te worden gedacht. Brigadier-generaal Aziz Nasirzadeh, hoofd van de luchtmacht, zei dat ‘de jonge mensen in de luchtmacht helemaal klaar en ongeduldig zijn om het Zionistische regime (Israël) te confronteren en van de aardbodem weg te vagen.’ (2) Uitspraken die er de afgelopen 10, 20 jaar overigens al zo vaak zijn geweest, dat ze nauwelijks nog enige indruk maken.

 

Xander

(1) Ynet News
(2) Ynet News
(3) DEBKA
(4) DEBKA
(5) DEBKA
(6) Ynet News

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Inhoudelijke geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er zijn hier geblockte posters die onder uw naam proberen te posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammers kunnen wel uw naam gebruiken maar hebben geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod. 

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31)  verder te praten.

Reacties

mijn mening op 21-01-2019 15:14

Jesaja 17 en Ezechiel 38 in de maak

willy op 21-01-2019 15:18

Inderdaad daar gan problemen van komen, Iran zal Syrie niet verlaten en is er een heel leger aan het opbouwen, een soort luchtbrug tussen  Hamas en Hezbolla en dat zijn echte terroristen. ik vraag mij af hoelang Rusland nog geduldig gaat zijn nu zeker als de VS zijn troepen terug trekt? Natuurlijk heeeft Israel het recht zich te verdedigen, maar tegen welke prijs?? Shalom

salama op 21-01-2019 15:24

het komt steeds dichterbij , dat zionistische regime komt steeds meer in de verdrukking te staan....vroeg of laat gaat gebeuren!

Tom Hendrix op 21-01-2019 15:24

Ezechiël 38, lijkt hier werkelijkheid te gaan worden.

Gast op 21-01-2019 16:03
Volg https://eschatologytoday.blogspot.com/ en https://www.nowtheendbegins.com/ over de huidige ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Op www.raptureready.com meer berichtgeving over de eindtijd. Het zal mij niet verbazen dat op elk moment er een grote oorlog gaat losbarsten in het Midden-Oosten. Dat zal ook in Europa voor grote chaos zorgen, niet alleen maar door exploderende olie-, benzine- en gasprijzen, maar ook doordat Islamitische strijders dan hun kans zien om hun slag te slaan. Juist nu ook met de Brexit en de Gele Hesjes-beweging.
Tom Hendrix op 21-01-2019 16:18

@Gast: 16.03. uur. Met deze reactie van U, ben ik het helemaal eens.

piet op 21-01-2019 18:07

aan salama,israel heeft meer dan 1000 atoombommen/raketten,voordat dat gaat gebeuren zal iran in een een parkeerplaats verandert zijn waarschijnlijk heeft iran ook al atoomwapens maar de uitkomst blijft hetzelfde,gaat niet gebeuren

Raveltje op 21-01-2019 19:48

@ Gast

Klopt en alles wordt nu alvast duurder gemaakt. 

Edje555 op 21-01-2019 21:19

@piet

Hoe kom je op deze onzin dat Israel 1000 atoom bommen ofzo zou hebben, Israel beschikt over ongeveer 30 nucleaire wapens van amerikaanse makkelij.

 

Fred op 21-01-2019 21:29

De mensen die naar Israël geëmigreerd zijn moeten gewoon lekker terug gaan van waar ze gekomen zijn. 

Gast op 21-01-2019 21:31

Op https://cip.nl/71608-voorganger-noemt-bloedmaan-teken-van-de-laatste-dagen "Voorganger noemt ‘bloedmaan’ teken van de laatste dagen". Wel 'toevallig' dat deze aanval tijdens deze maansverduistering was.

Rom op 21-01-2019 21:34

Mijn hart huilt.Wie zijn weer de dupe?De slachtoffers?Degenen die niet eens het verschil weten tussen hun linker en hun rechterhand.Vrouwen kinderen oude mensen en vele onschugen worden weer het slachtoffer.Vrede;vrede?wanneer zal vrede komen?Ik zie er naar uit!En ze zullen de oorlog niet meer leren.

Rich op 21-01-2019 23:20

Israël heeft alles onder controle....en er gebeurt niets zonder dat God het weet. Geen zorgen, ook al komt het einde, het is allemaal al volbracht. 

farid1 op 22-01-2019 00:35

fred

met jou eens fred

Helene op 22-01-2019 01:10

Heeft nu niemand in de gaten, dat Amerika zijn troepen uit Syrie terug trekt, omdat dan pas het spel kan gaan beginnen.

Hubo op 22-01-2019 01:46

Hier en daar werd verbazing uitgesproken over de aanval op de Qudsbrigades.Nu is ineens sprake van een raket die door die brigades zou zijn afgeschoten.Het komt niet erg geloofwaardig op me over.Net als de verhalen die ik van de week hoorde als zou Israël de afgelopen jaren een soort machtsovername van Iran in Syrië verijdeld hebben.Het is ongeloofwaardig dat je in deze tijd nog zomaar ongemerkt dergelijke posities kunt opbouwen,die een directe bedreiging voor Israël vormen.

Pieter op 22-01-2019 02:45

Dreigen dreigen dreigen van beide kanten al 30 jaar. En nog steeds hetzelfde speldenprikjes gedoe. Wederom zal er nu weer geen eindtijdoorlog konen....durven ze beide niet ook. Allemaal gebakken lucht en geen daad bij het woord durven voegen.

Niks aan de hand...Alweer.

Pieter op 22-01-2019 02:49

Gebeurt niets. Dreigen meer niet. Al 40 jaar en dat veranderd niet.

Arno op 22-01-2019 03:22

Hey Fred, ben je er weer? heb je je bedacht? 😁

Fred op 22-01-2019 03:25

Vele hier maken iedere vorm van discussie morsdood met hun geloof. Is er niet een speciaal godsdienst forum? Ik kan hier echt niks mee. Ik heb de beste man nooit gezien en geloof niet in God Allah of wie dan ook. Veld mrnsen ...waaronder ook Israëlisch zijn de dupe van godsdienst. Mensen willen gewoon leven. Waar dan ook. Een normaal gezellig leven wat door geld onmogelijk wordt gemaakt op basis van een hoekje. Een geloof. Alsof die  alleen voor de joden is. Zijn volk....omdat het geschreven staat??? Ik zeg..mijn god...weet niet of je het weet maar Arabieren zijn meer Semitische dan veld joden. Gewoon soort broeder strijd. Kennen jullie de Hutu's en Tutsi's nog? Geloof dat er een een koe hadvrnvdd ander niet. Het a life!!! En maar wachten tot hij terug keert. 

Fred op 22-01-2019 03:27

Mocht er een god zijn ..hetgeen ik zeer betwijfel maar het kan ja. Dan huilt hij nu...omdat ik nooit kan geloven dat dit zijn bedoeling is geweest. Een land. Soort joods land. Waar niemand in komt als je geen jood bent...moet niet gekker worden. 

Fred op 22-01-2019 03:27

@rom bravo!!!! Een normaal iemand.

AEO op 22-01-2019 10:52

@Fred,

Die mensen die naar Israël zijn geëmigreerd gaan er nooit meer weg. God heeft meer dan 2500 jaar geleden door zijn profeten verklaard, dat in de eindtijd, waarin wij nu dus leven, het volk van Israël zal terugkeren naar het land van hun voorvaderen. Waarschijnlijk ken je de Bijbel niet en zal je er wel nooit in hebben gelezen. Ik raad je aan om dat toch eens te gaan doen, want dan kom je veel meer te weten dan wat je nu weet. Dat de Joden grootendeels door de Romeinen uit hun land zijn verdreven was een oordeel van God, omdat ze afvallig waren geworden. In de Bijbel staat, dat als Israël de afgoden zouden gaan dienen en zich niet bekeerden, het uiteindelijk zover zou komen, dat ze uit hun land verbannen zouden worden.

Er staat ook, dat het land dan dor en woest zou worden en desolaat. Dit zou zo blijven, totdat God een ommekeer zou brengen in hun lot, en ze weer zou bijeen vergaderen vanuit alle uithoeken der aarde. Er staat ook, dat het land herbouwd zou worden en zijn vruchten weer zou geven, en dat Israël nooit meer verdreven zal worden. Alles wat in de Bijbel staat beschreven is daadwerkelijk gebeurd, want alleen God kan zien wat er in de toekomst gaat gebeuren. Gedurende de 18 eeuwen van afwezigheid van het grootste deel van het Joodse volk, was het land inderdaad, precies zoals voorzegd, dor en kaal.

Pas bij de terugkomst van Israël is het land weer vruchtbaar. Het land Israël en de Joden horen bij elkaar, want alleen dán kan het land ontwikkeld en vruchtbaar zijn! Iran betekent voor God helemaal niets, het zal slechts verwoest worden, en ze mogen wel goed uitkijken met hun omvangrijke kernwapenprogramma. Alles is diep onder de grond verborgen in hun bunkers. Denk maar niet dat God het zal toestaan, dat Iran wel even Israël gaat vernietigen, daar is ook niets over te lezen in de Bijbel. Er staat wel geschreven, dat God de boog van Elam zal verbreken. Met Elam wordt Iran bedoeld, en die boog betekent de bewapening van dat land. Wat Iran met Israël denkt te kunnen gaan doen, dat zal op hun eigen hoofden neerkomen. We kunnen dus beter medelijden hebben met dat onderdrukte volk van Iran, omdat hun leiders het volk naar de afgrond brengen.

 

Allen: Verder praten op het Geloofsforum. Mod.

Scevean op 22-01-2019 11:22

Er komt verlopig geen grote oorlog.

Israel zorgt er iedere keer voor dat als er nieuwe wapens van Iran in Syrie aankomen dat deze verniettigd worden.

Ze blijven iedere keer dus sterker dan de tegenstander.

America trekt zich terug om niet tussen 2 vuren in te komen zitten.

Maar zal vanuit afstand gewoon betrokken blijven achte de schermen.

Rusland zal zich er niet in mengen, zij willen alleen hun haven en wapens verkopen.

Mocht Iran toch besluiten tot een grote aanval op Israel beginnen om de bevolking af te leiden van de interne problemen .

Dan denk ik dat Israel en America nog wel een verrassing in peto hebben.

De Saoudies zij dan de lachende 3e ,  en hebben America mooi voor hun karretje gespannen.

En Clinton ( Democrate) zijn dan ook te vrede, hebben ze toch weer een grote oorlog waaraan verdient kan worden.

En kan Trump zijn 2e termijn vergeten.

piet op 22-01-2019 20:40

edje555,israel produceert al sinds de jaren 50 zelf al kernwapens,de naam van deze kerncentrale is de djimona kerncentrale in de negev woestijn,het aantal van 1000+ is een redelijke schatting,en niet teveel op het internet vertrouwen,groeten piet

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld