Headlines































































































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

President Egypte vindt het terecht als Europa grenzen sluit voor migranten

‘Migranten moeten in eigen landen hun problemen oplossen, en niet in andere landen gaan eisen dat ze hun cultuur accepteren’ – ‘Als je dan als gast (in het Westen) komt, hou je dan compleet aan hun wetten, tradities en cultuur’

 
In april werd president al-Sisi met 97% van de stemmen herkozen. (Afbeelding: Getty Images (2)).

De Egyptische president Abdel Fattah al-Sisi heeft op het World Youth Forum in november forse kritiek geuit op de houding van migranten die in Europa zijn of daar naartoe willen. ‘Wij vechten tegen elkaar, in onze eigen landen, en van landen die dag en nacht werken aan vooruitgang, aan het beschermen van hun volk en het overeind houden van een zekere levensstandaard, verwachten we, eisen we dat ze ons binnenlaten om te delen in hun succes? Natuurlijk zeggen ze ‘nee’. Als jullie je problemen willen oplossen, doe dat dan in jullie eigen landen.’

 

‘Ieder land heeft het recht zijn eigen volk en belangen te beschermen,’ stelde al-Sisi in zijn op 4 november in Egypte uitgezonden toespraak voor met name Arabische en islamitische jongeren. ‘In het algemeen moeten ze de mensenrechten respecteren in het raamwerk dat hun nationale belangen beschermt.’

‘In plaats van mij te vragen waarom landen (in het Westen) hun poorten voor ons sluiten, zouden jullie je moeten afvragen waarom de mensen van Afghanistan niet beter zorgen voor hun eigen land. Waarom vermoorden ze elkaar al 40 jaar lang? En dit gebeurt ook in andere landen, in Pakistan, in Egypte, in Syrië, in Libië, in Irak, in Jemen, en in Somalië.’

‘Natuurlijk zeggen ze nee!’

‘Wij vechten tegen elkaar, in onze eigen landen, en van landen die dag en nacht werken aan vooruitgang, aan het beschermen van hun volk, en het overeind houden van een zekere levensstandaard, verwachten we, eisen we dat ze ons binnenlaten om te delen in hun succes? Natuurlijk zeggen ze ‘nee’.’

‘Ik ben niet voor of tegen hen, maar probeer eerlijk naar deze kwestie te kijken. We zouden kritisch naar onszelf moeten kijken. Beschermen wij onze landen, ja of nee?... Zijn jullie boos op de leiders van Duitsland, Engeland, Italië of enig ander Europees land omdat ze hun grenzen sluiten om te beschermen wat ze in zeer lange tijd hebben bereikt? Verwachten jullie soms dat ze hun deuren openen zodat wij daarheen kunnen gaan en eisen dat wij onze eigen cultuur behouden?’

‘We eisen dat we onze eigen cultuur behouden, maar die kan heel verschillend zijn van de arbeidsethos in die landen. Jullie eisen dat jullie daar naartoe mogen met je eigen cultuur, die voor jullie niet bespreekbaar is. Jullie zeggen: ‘Dit is wie wij zijn en jullie moeten ons vanwege de mensenrechten respecteren’. Nee!’

‘Verwacht niet dat ze hun deuren openen zodat jullie daar problemen kunnen veroorzaken’

‘Trouwens, als je als gast naar een ander land gaat, moet je je compleet aan de wetten, gebruiken, tradities en cultuur van dat land houden. Daar moeten jullie je helemaal aan houden! En als jullie dat niet willen, ga dan niet. Verwacht dan niet dat ze de deur voor jullie openzetten, zodat je dan in hun land problemen kunt veroorzaken. Nee.’

‘Jullie vechten nu al zo’n 40 jaar tegen elkaar. En dan verwachten jullie toch dat het Westen zijn deuren voor jullie opent? Nee. Als jullie het probleem willen oplossen, doen dat dan in jullie eigen landen.’

Waarom lijken regeringsleiders die nog enig gezond verstand hebben tegenwoordig bijna allemaal buiten West Europa te wonen?

 

Xander

(1) MEMRI/YouTube via Infowars Europe
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

 

Indien u wilt reageren op het forum.

  1. Geen hele woorden en/of zinnen in hoofdletters schrijven, wat als schreeuwen wordt gezien. Ook uw Nick name, max. 2 woorden, niet geheel in hoofdletters .Uw nickname mag geen naam zijn van een bekend publiek persoon. Uw posting wordt dan verwijderd.
  2. U kunt accenten aanbrengen middels max. 3 vetgedrukte woorden per posting, cursief of onderstreept.
  3. Posten in zwarte letters op witte achtergrond.
  4. Holocaust ontkenning, antisemitisme of het bagatelliseren ervan. Postings worden verwijderd.
  5. Onacceptabele postings, provocaties, schuttingtaal, persoonlijke aanvallen of uitschelden kunnen uw postings zonder mededeling worden verwijderd evenals bij de andere punten.Het beheer kan er ook voor kiezen uw posting aan te passen. 
  6. Lees de Siteregels  http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/siteregels
  7. Lees de Disclaimer http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/01/disclaimer
  8. Geen artikelen of postings van andere websites kopiëren en op dit forum plakken, dit i.v.m. auteursrechten en schadeclaims. Schrijf introductie en verwijs naar de URL van de betreffende website. Uitzondering Wikipedia daar kan het wel evenals Bijbelcitaten. Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  9. Plaats geen hyperlinks maar de url van de website, i.v.m. de wet op de auteursrechten. Uitzondering Wikipedia en Bijbelcitaten. Op elk plaatje wat u bij uw naam plaatst zit auteursrechten op, ook al staat dat er niet bij vermeld. Zoek een plaatje dat vrij is van auteursrechten.Indien u zich daar niet aan houdt bent u niet meer welkom op de XN forums.
  10. Dit is een Nederlands forum. Engelse commentaren vertalen naar Nederlands.
  11. U houdt één vaste nickname aan. Bij verandering van uw nickname ,maak daar melding van op het forum. Post u stelselmatig onder verschillende nicknames dan worden uw postings verwijderd.
  12. Gasten die gefocust zijn op het demoniseren van één bevolkingsgroep. Postings worden verwijderd.
  13. Het vermelden van persoonlijke informatie over een forumgast is niet toegestaan, posting wordt verwijderd. 
  14. Inhoudelijke geloofsdiscussies op het Geloofsforum.
  15. Postings van, naar en over gasten die hier niet meer posten worden verwijderd.
  16. Wees bedachtzaam en let op uw woordkeuze en formulering in uw postings, wat u op het internet plaatst blijft daar staan. Post niet onder uw eigen naam maar gebruik een nicknaam.

Allen: Er zijn hier geblockte posters die onder uw naam proberen te posten

Plaats een email onder uw naam in het reactievenster, zodat uw naam niet oneigenlijk gebruikt wordt. Deze spammers kunnen wel uw naam gebruiken maar hebben geen weet van uw email. Het emailadres dat u gebruikt is niet zichtbaar op het forum. Postings zonder een email worden niet gepubliceerd.  Mvg. Mod. 

Geloofsdiscussies naar Geloofsforum. Nodig uw gesprekspartner uit om op het Geloofsforum   Ik Geloof..(Geloofsforum 31) verder te praten.

Reacties

Ricky op 14-12-2018 16:16

Abdel Fattah al-Sisi is een moslim, maar wel een hele slechte...........Waren alle moslims maar zo.

Tom Hendrix op 14-12-2018 16:28

Deze President van Egypte heeft volkomen gelijk. Net als de landen in Europa die neen hebben gezegd, tegen het verduivelde Marrakesh Pact.

Patatje Oorlog op 14-12-2018 17:17

"Waarom lijken regeringsleiders die nog enig gezond verstand hebben tegenwoordig bijna allemaal buiten West Europa te wonen?" Nou ja, buiten het zgn. Westen. De reden is vrouwenemancipatie. We hebben vrouwen toegestaan te spreken en studeren en hen stemrecht gegeven. Resultaat: Grotere afstand man-vrouw (#metoo), minder kinderen, krimpende autochtone bevolking, kleine minderheid politici en bestuurders bestaat nog uit hetero mannen, grotere voorliefde voor mensen van buiten. Hoe anders in de nieuwe zich alhier vestigende cultuur: Daar houden ze vrouwen klein, krijgen die grote aantallen kinderen en gaan ze zo via de baarmoeder de wereld overheersen. En zo komt weer vanzelf na 150 jaar een einde aan de vrouwenemancipatie. Geen cultuur houdt stand met vrouwenemancipatie....Zelfs de Amazonen niet.

Gorghel op 14-12-2018 18:52
Omdat het Westen alles op de wereld wil bepalen? Laat die mensen hun eigen boontjes doppen en grijp daar niet in. Waarom gaan deze armen niet naar Japan en China? Omdat deze landen zich niet bemoeien in de interne politiek en andere zaken van de arme landen. Omdat ze geen missionarissen daarheen sturen die prediken dat ze rijk zijn geworden door de godsdienst die ze hebben en de mensen vervolgens bekeren en stimuleren net als hun te worden. Omdat ze niet een miljard NGO's hebben in die landen, zoals het Westen. Minder bemoeien en minder het vingertje opsteken zou wel eens kunnen helpen.
Cefas op 14-12-2018 19:15

Links-Liberaal en de Islam hebben 1 gemeenschappelijke deler: Intolerantie ten opzichte van andersdenkenden, dat kun je zien dat andersdenkenden worden buitengesloten door kartelvorming en cordon solitaire door de elite. Ik noem dat anti-democratisch en anti-christelijk. Ik snap dan ook niet wat de CU nog doet in dit door en door heidense kabinet. Ik zie dan ook dat Links-Liberaal en Islam in wezen een monsterverbond met elkaar hebben en dat is voor onze nationale soevereiniteit een groot gevaar. De Romeinse dichter Ovidius schreef in de Klasieke Oudheid al: Ga het kwaad te keer in zijn eerste opkomen, wanneer het door lang talmen kracht heeft gekregen komt men met het geneesmiddel te laat. Dat is perfect de precies situatie nu. En wat doen de regering met de term: Je Maintiendrai: Ik zal handhaven. Ze doen geen ene donder om ons land te beschermen tegen en invasie gelukzoekers uit afrika, beschermen onze grenzen niet, onze bevolking niet en geven totaal vrijwillig onze nationale soevereiniteit op, die we zo duur hebben veroverd op de Spanjaarden ruim 500 jaar geleden, dat moet de historicus Rutte toch ook weten. Links-liberaal en Islam is een groot gevaar voor onze nationale soevereiniteit en voor alle vaderlanslievende inwoners. Men leze ook het artikel van Catherine A. Boon-Langedijk over Cultureel marxisme, postmodernisme, massa-immigratie en poltieke correctheid. Haarscherpe analyse in een notedop en geeft duidelijk aan in welke situatie, wij (ons land en Europa) zijn beland en die geleid heeft tot de desastreuze en nagenoeg ononmkeerbare situatie van nu.  

Tom Hendrix op 14-12-2018 20:00

@Cefas: 19.15. uur. Mooie reactie.

Pier op 14-12-2018 20:08

De vraag die je stelt in de laatste alinea Xander...... hoe droevig!

Werkelijk, ieder mens met een normale, gezonde kijk op de zaak snapt wat deze al-Sisi zegt, is het daarmee eens. Verstandig, wijs, waarheid.

Maar wij, arme inwoners van Europa, wij zijn het slachtoffer van dwazen.

Een ramp voltrekt zich in Europa. Letterlijk om te huilen. Machteloos zijn we.

We zijn verkocht, verraden, verloren. 

Guardianofretro op 14-12-2018 21:32

@Patatje: 100% de waarheid! De bankenmaffia heeft ervoor gezogd dat vrouwen ook wel moeten werken door de huizenprijzen op te blazen. Behalve de emancipatie worden mannen hier ook aangemoedigd om vooral maar "uit de kast"te komen en vooral ook zelfrs kinderen om te kiezen voor een leven als transgender

 

Raveltje op 14-12-2018 21:55

Cefas. 

Het is alleen zo jammer dat na de Spanjaarden, de Fransen, De Duitsers en en nu de moslims kwamen om de

Nederlanders te onderdrukken. Oranje is Duits en eert de koning van Spanje. Maar wij zijn Nederlanders die te

tolerant zijn geweest en slaaf zijn geworden door een regering die maar steeds de tiran binnen haalt. De euro

Is een leugenl alleen de elite profiteert daar van. Je bent een vreemde in eigen land. 

kim op 14-12-2018 22:20

Een land is een land en die verdedig je. Zo niet, dan is het een niemandsland. Daar zijn we nu ingekomen dankzij de duitsers, next door. We zijn allen vogelvrij verklaard en dat is niet best. 

En de vrouw heeft geen schuld, want zij kan baren en de man is de dader. Want @patatje, zonder je moeder was je niet geboren!

Elske op 14-12-2018 23:35

"Patatje Oorlog". Je hebt zo ongelijk. Vrouwen emancipatie, in de goede zin des woords, kan juist een oplossing zijn voor de vluchtelingenproblematiek. Allereerst: mannen kunnen pure onderdrukkers zijn. Vrouwen ook. Gelijkheid, eerlijkheid, dat is het beste beginsel. Deze Egyptenaar, een moslim, is eerlijk. Gelijke rechten voor man en vrouw is prachtig (zeg ik als getrouwde, gestudeerde vrouw - 28 jaar getrouwd). Een goede opleiding voor mannen, maar ook voor vrouwen is essentieel, vooral in ontwikkelingslanden. Wat blijkt; een goed opgeleide vrouw krijgt later kinderen en minder kinderen. Dat is beter voor de wereld (ook voor het kind), want overbevolking wordt voor de 21'ste eeuw het centrale thema en met overbevolking creeer je honger / armoede / oorlog en uiteindelijk de vluchtelingenproblematiek. Nogmaals mijn advies: Vrouwen moeten overal in de wereld, maar vooral in de arme landen flink gaan studeren; de nummer 1 oplossing voor de vluchtelingenproblematiek. 

Nieuw Begin op 14-12-2018 23:52

Geen geloofsdiscussie maar gewoon de geschiedenis zoals geprofeteerd door de grote prfreet Jesaja over Egypte! Hoe lieflijk en hoe trouw blijkt God na duizenden jaren of lees ik Jesaja verkeerd als Al Sisi helemaal in zijn plaatje ( geestelijke gesproken) past?

24  Te dien dage zal Israel de derde zijn naast Egypte en Assur,

      een zegen in het midden der aarde,

       25  omdat de Here der heerscharen het gezegend heeft met de

      woorden: Gezegend zij mijn volk Egypte en het werk mijner handen,

      Assur, en mijn erfdeel Israel.

Wat een trouw de eeuwen door van onze God!
rescue op 15-12-2018 01:32

Jesaja 3 , er is niks nieuws onder de zon, ook het einde niet.

Hubo op 15-12-2018 02:42

Ik vind dat je niet zomaar kunt zeggen,dat migranten hun problemen in eigen land moeten oplossen.Zo langzamerhand zou iedereen wel kunnen weten dat de rijkdom in de wereld nit eerlijk verdeeld is.Dat rijkdom en welvaart enerzijds en armoede anderzijds niet het resultaat zijn van hard werken en eerlijke handel.Daar zal op de een of andere manier rekening mee gehouden moeten worden in deze tijd.

Tom Hendrix op 15-12-2018 08:43

@Elske: 23.35. uur. Inderdaad overbevolking zal het grootste probleem zijn.

@ Nieuw Begin: 23.52. uur, op 14/12. Sta ik helemaal achter, en zeg hierop: Amen!

willy op 15-12-2018 12:42

Gaan ze de grenzen sluiten de EU ? Ik dacht dat ze het migratiepact hadden goedgekeurd, en dat wil zeggen nog meer migratie ! Shalom

Cale op 15-12-2018 15:13

De president van Egypte maakt hier een verstandige opmerking. Maar dat is niet het verhaal conform de agenda van onze politici. We hebben hier in de EU met destructieve dictators te maken die de fascistische New World Order agenda nastreven. Degene die hier nog aan twijfelt is echt ongelooflijk naïef

Mark S. op 15-12-2018 18:25

Dit is zoooo ontzettend waar. Diep respect voor de eerlijkheid van president Sisi. En wat een schande voor de Europeese leiders die dit ontkennen uit lafheid en gebrek aan ruggegraat om nee te zeggen tegen al die buitenlanders.

Inderdaad los je problemen in je eigen land op of realiseer je dat je te gast bent in een christelijke cultuur en pas je daar volkomen aan aan. Wil je dat niet blijf dan weg of keer terug naar je eigen land.

kim op 17-12-2018 19:28

@Hubo, vreemd dat je zegt dat rijkdom en welvaart voor iedereen moet zijn. Dus, de migranten moeten hier komen om onze welvaart op te vreten? Terwijl ze zelf niets doen? Kindertjes verkrachten? En afslachten als vee? Vrouwen mishandelen? Vreemd hoor, dat ik moet boeten voor deze migranten waar ik terecht bang voor ben als ze in mijn tuin staan met haat-ogen. Het is ze opgedragen om onze cultuur omver te werpen en hopelijk heb jij geen kinderen, ik heb ze wel, want ouders, ja ja ouders, hebben geen leven meer hier in deze onnatuurlijke verachterlijke maatschappij wat ons opgedrongen wordt, het is angst zaaien en daar doe ik niet aan mee, blijkbaar jij wel. Wat voor rijkdom heb je voor ogen: de miljarden van vreselijke figuren uit Amerika, de showbissnes, de hufters die drugs verhandelen? Nee, ik denk dat ik weet wie je bent, ook zo'n bankgevulde miljardair, of ...

Waar moeten wij naar toe, de hulpbehoevende (ik niet) die geen cent te makken hebben in ons landje, moeten wij heel Afrika over ons heen krijgen omdat wij hard werken en met normen en waarden zijn opgevoed, of is het zo dat alles maar nep is. Hoeveel geld ik heb gedoneerd naar 'zielige' mensen in de derde wereld, het is allemaal beland in de pocket van de lachende derde. Waar moet ik mijn hand ophouden mocht dat gebeuren? Bij wie? Ik krijg geen asiel want ik ben een West-Europeaan, kijk daar zijn we weer, dus ik moet boeten omdat ik blank, christelijk, Nederlandse ben?

Een vis zwemt een mens loopt een vogel vliegt

Tom Hendrix op 17-12-2018 19:42

@kim: 19.28. uur. Dat ben ik helemaal met U eens!

kim op 17-12-2018 20:18

@Tom 19:42, dank u wel.

Hubo op 18-12-2018 01:40

@Kim

Ik ben altijd reëel geweest in die zin,dat je hier niet zomaar miljoenen mensenkunt binnen halen.Ik zeg alleen dat je in deze tijd rekening moet houden met het feit dat de verdeling van rijkdom in de wereld niet eerlijk is en dat die rijkdom voor iedereen beschikbaar moet zijn.Een kleine 50 jaar geleden hield dat voor mij in dat er een soort internationale herverdeling tot stand zou moeten komen,maar ja,we zijn hier bijna allemaal gierige miljonairs die bang zijn om ook maar een dubbeltje af moeten staan van de rijkdom die we ons met onze door haat gedreven economie verworven hebben.En nu komen de horden op ons af om te halen waar ze recht op hebben.Zo'n vaat loopt het overigens op dit moment nog niet,maar het zal nu niet meevallen alles in goede banen te leiden.

kim op 18-12-2018 18:44

@Hubo

Weer zo'n vreemde constatering van jou, dat 'we in deze tijd rekening moeten houden met het feit dat de verdeling van rijkdom in de wereld niet eerlijk is'.

De rijkdom is bij de rijken en niet bij ons de werkenden, het is een gotspe om te beweren dat wij die gestudeerd en/of geleerd hebben voor de hele wereld moeten opdraaien, bijna 8 miljard. Laten die arme leuke lieve mensjes maar binnen in ons cultuur, haal ze maar binnen, maar binnenkort is er geen aardappelveld meer te zien, alleen maar hoogbouw, geen eten meer te krijgen alleen maar haat en nijd. Is dat wat je wilt, of ben je vergeten dat we miljarden hebben uitgegeven aan de armen op aard, die het niet mochten ontvangen, door dezelfde superrijken die het zelf in hun zak staken, het zijn gewetenlozen  die hier binnengehaald worden en ook het Gooi (Hilversum e.o.) met de  --- op tv om maar geld naar binnen te halen en zielig doen, die ..... doen niets! Zelf wonen ze in dikke betonnen dozen.

Resumé, als je als een vis zwemt en als een mens loopt en als je als een vogel vliegt, moet je overal van afblijven. Met andere woorden, meng niet gedwongen een gedrocht. 

Hubo op 19-12-2018 02:47

@Kim

Een aantal constateringen is niet onjuist.

Toen Den Uyl in de jaren 70 in Nederland een grens wilde stellen aan de inkomensverschillen,realiseerde ik me al dat dat een hopeloos en verloren achterhoede gevecht was.Eigenlijk al toen Cruijff voor een miljoen naar Barcelona ging.

De communistische studentjes in die tijd bleken nog het meest gekant tegen de internationale herverdeling.Strikt genomen kan je het ook zien als een utopische conceptie.

De sociaal demokratische herverdelingspolitiek na de tweede wereldoorlog was er ook in hoge mate op gericht de loyaliteit van de werkende mensen voor de heersende macht te winnen.Gemeten aan de economische verhoudingen in de wereld werden de armen in Nederland rijke mensen met een hoge mate van bestaanszekerheid.En dat zijn het nog.

Het bedrijfsleven had op een gegeven ogenblik goedkope arbeiders uit het buitenland nodig.

Aanvankelijk was dit strikt geregeld,maar later ontstond er in toemende mate een onderklasse met een toenemend aantal mensen die hier op goed geluk kwamen en deels in illegale circuits kwamen.En het werd nooit zo gesteld in de politiek,maar het kwam wel god van pas om zo de sociale voorzieningen onder druk te zetten.

In de jaren 80 zette internationaal en nationaal de neo darwinistische economische en politieke liberale ideologie manifest door,waarvan het me wel meteen duidelijk was dat de onderse sociale lagen steeds verder in het moeras zouden wegzakken en het verschil met een kleine rijke bovenlaag steeds groter zou worden en dat dat naar alle waarschijnlijkheid ook in de hoogontwikkelde westerse wereld binnenlands en buitenlands tot nieuwe spanningen zou kunnen leiden.

Het vervelende is,dat enerzijds deze ontwikkelingen door de meerderheid van de bevolking demokratisch gesteund zijn.Dat daarbij de steun voor internationale solidariteit in toenemende mate is afgenomen en dat we nu openlijk verblind door eigenbelang ageren.Dat maakt het nu wel heel erg moeilijk de nodige veranderingen in te zetten.

Maar wat mij betreft is er in deze tijd niemand die nog kan beweren : "Wir haben es nicht gewusst."Dat is wat ik bedoel.

Ik zal de koeien in de weilanden overigens meer missen dan die aardappelvelden.

kim op 19-12-2018 18:36

@Hubo

Ik vraag me vaak dagelijks af dat de mensen die nu heden ten dagen leven, zoals jeugd en jongvolwassenen, niet weten wat er vroeger gebeurd is.

Wat Den Uyl wilde beogen is niet terzake doende nu, want we stevenen af op een afschuwelijke slachtpartij. Dat Cruijff zoveel geld heeft verdiend was alleen maar goed voor de schatkist, dus belastinggeld en nooit maar dan ook nooit bedoeld voor de moordenaars die hier nu binnengelaten worden. Het is een nobel gebaar van sommigen om de armen te omarmen, doch daar bereik je niets mee. 

Je noemde het woord demokratisch (?) Een heel simpel voorbeeld van mij: Ik heb tegen de EU gestemd. NL en Frankrijk ook, En toch gaat de Islam hier voet aan wal zetten ondanks onze democratische stemmen? Is dat democratisch? Neen, het is een dictatuur wat hier aan de gang is, en niet alleen in Europa, maar over de hele wereld. De jongeren in NL moeten zich nog vormen en ook elders in de wereld, maar het wordt onmogelijk gemaakt omdat ze verslaafd zijn geraakt aan een iphone computer etc. etc. Geen educatie meer op school, geen Vaderlandse Geschiedenis meer. Ze worden gehersenspoeld door de overheid en erger nog, ze moeten betalen voor wat er nu ons gaat overkomen. Nog erger, wij, ik de moeder van prachtige kinderen weet wat er te wachten staat en ik moet ook betalen, voor die binnenkomers, de haters die de hele wereld in een IS-staat willen veranderen. Maar, dat gaat niet gebeuren. Wij zijn er ook nog. En dat zijn de elitaire mensen vergeten, weet je, er is iemand die heeft gezegd: Wij zijn met meer! Ha.

Hubo op 20-12-2018 15:47

@ Kim

Ik weet niet of het wel zo'n slachtpartij gaat worden,maar de wereld en met name de rijke landen hebben het geweigerd om er 50 jaar geleden serieus wat aan te doen,terwijl je het wel al kon zien aankomen en nu zitten we met de problemen.En mijn zegen hebben ze.

Oma op 20-12-2018 15:57

@Patatje Oorlog op 14-12-2018 17:17

Dus regeringsleiders in west europa hebben geen gezond verstand meer door de vrouwenemancipatie?

Wel, nog nooit zulke gestoorde en verknipte conclusie gehoord...vrouwenemancipatie gaat over gelijkheid tussen man en vrouw en heeft helemaal niks te maken met regeringsleiders die vinden dat vluchtelingen hun eigen land dienen op te bouwen of in gastlanden zich dienen te gedragen volgens de wetten van dat land, tevens een eis in de koran: ze moeten zich aanpassen en voegen naar de cultuur/wetten van het land waar ze zich willen vestigen en anders moeten ze naar een moslimland verhuizen.

Bovendien moet de wereldbevolking dringend en drastisch verminderd worden of we verzuipen allemaal door  die toename- maar jij bent voorstander van de toename van nog meer babies in onderontwikkelde gebieden die sterven van de honger?

@Hubo op 15-12-2018 02:42

Nooit was de rijkdom eerlijk verdeeld en dat gebeurt ook niet. Dat wil niet zeggen dat werelddelen waar mensen werken voor hun boterham, elke schooier maar moet onderhouden worden ten koste van henzelf omdat de regeringen van de vluchtelingen weigeren hen te voeden en op de vlucht jagen. 

Dat is de verantwoordelijkheid waarover de president van egypte het hier heeft: elk land en elke regering is verantwoordelijk voor hun eigen volk, zij moeten zorgen dat er geen redenen zijn voor hun bevolking om te moeten vluchten. Dat kun zelfs jij ons niet in de schoenen schuiven.

"maar ja,we zijn hier bijna allemaal gierige miljonairs die bang zijn om ook maar een dubbeltje af moeten staan van de rijkdom die we ons met onze door haat gedreven economie verworven hebben. En nu komen de horden op ons af om te halen waar ze recht op hebben.Zo'n vaat loopt het overigens op dit moment nog niet,maar het zal nu niet meevallen alles in goede banen te leiden."

Foei, schaam jezelf! Wij hebben van kleinsaf aan miljarden geschonken aan ontwikkelingshulp, reeds 45 jaar!!!! Met welk resultaat?? Vette dictators en despoten met gigantische rijkdommen terwijl hun bevolkingen nog steeds creperen van honger en zelfs de meest fundamentele voorzieningen voor een menswaardig bestaan ontberen - en dat waag jij in onze schoenen te schuiven?! Of dacht je nu echt dat het westen bodemschatten kon "roven" zonder handelsverdragen en betalingen?? 

En wat vindt je dan nu van de chinezen die overal die koloniale handel intussen hebben overgenomen van de westerse landen? Moeten afrikanen dan nu niet naar china om te gaan halen waar ze volgens jou 'recht' op hebben?

Die hordes hebben niet het recht om ons te komen beroven van de vruchten van onze arbeid omdat hun leiders zich volgevreten hebben met het geld dat voor hun bevolking bedoeld was, een bevolking die elkaar afslacht, nog steeds na 1400 jaar uit haat of door onderlinge stammentwisten van onderontwikkelden in afrika!

En welk punt je dan nog wil maken door opeens van de hak op de tak te springen door van een internationale, oneerlijke verdeling van rijkdom de politieke ontwikkelingen in NL erbij te betrekken is een raadsel, tenzij je de walgelijke en verfoeilijke zelfkastijding van zorgen voor eigen volk dan weer 'eigenbelang' zou kunnen verwijten.

Elk land en regering heeft de plicht om voor hun eigen bevolking te zorgen. Punt!

Wie hier wil leven, zal zich integreren, onze cultuur/wetten respecteren en meewerken in de maatschappij om rechten te bekomen om eenzelfde mate van welvaart te bereiken en niet lui op de rug van onze werkende bevolking te komen teren.

En natuurlijk is het zo erg niet, de kikker in de pot kwaakt tot het water kookt, hé!

Hubo op 22-12-2018 03:05

@Oma

Die zogenaamde ontwikelingshulp stelde in feite niets voor.De chinezen doen het goed.Daar hebben die landen wat aan en China zelf natuurlijk ook.

Nationale staten beschouw ik al 50 jaar als een achterhaald idee.

Ik kan er verder ook niets aan doen,dat de wereld zich zo ontwikkeld heeft.Ik kon dat alleen maar met lede ogen aanzien.

Ik koester verder niet de minste illusie dat die afrikanen betere mensen zijn dan wij.Het is overal even erg en min of meer wordt dat in de hand gewerkt door de druk van het internationaal 'systeem' ,histories gegroeide patronen en voorbeelden.

Oma op 23-12-2018 10:48

@hubo: ja natuurlijk, als china wat doet, dan doen ze het voor het goed van afrikaanse landen en om die arme negertjes te helpen, nietwaar? Puur uit menslievendheid, nietwaar?

Als "wij" (je durft ons dan ook nog blijven met de schuld opzadelen van vorige generaties? Spreek voor jezelf, ik voel mij allerminst verantwoordelijk voor kolonisatie en handel drijven door het koningshuis en bedrijven) daar handel drijven wordt het leegroven genoemd alhoewel er geen enkel verschil is met de chinezen behalve de tijd waarin het gebeurt.

Ter uwer informatie: ontwikkelingshulp staat volledig los van wat de chinezen daar doen: bedrijven drijven daar handel om winst te maken, ze bouwen zelfs dorpen als onderkomen voor hun chinese werknemers die meekomen, dus werkgelegenheid scheppen ze ook niet..en ze weten ook waarom: een wereld van verschil tussen ijverige chinese werknemers en afrikanen die geen enkele werkethiek kennen.

Er kan niet ontkend worden dat wij, het westen, reeds 45 jaar lang miljarden in afrika gepompt hebben door, behalve ongewild via ons belastinggeld aan ontwikkelingshulp, ook nog eens gul ons geld te doneren tot op heden aan al die ngo's, die met de regelmaat van de klok komen bedelen om die arme negertjes te helpen terwijl ze in afrika nog steeds van honger blíjven creperen....tiens, waar ging en gaat zelfs nu nog dan al dat geld heen? Verdwijnt dat misschien in corrupte zakken en dictators die er paleizen mee bouwen terwijl hun volk verhongert?

Maaaar afrika werd leeggeroofd door 'ons' en het is onze eigen schuld dat ze nu hier onze welvaart komen afpakken? Zoiets? Het wordt tijd om wakker te worden en de realiteit onder ogen te zien. Google maar eens hoeveel miljarden er reeds in de bodemloze put afrika werden gepompt en met welk resultaat voor de hongerende, afrikaanse bevolking: nul. Er wordt steeds minder aan goede doelen gegeven want het volk begint dit bedrog en de leugens te beseffen, 45 jaar werden wij bestolen en belogen terwijl de kindjes met dikke buiken blijven sterven van de honger, dat is de schande!

Je zou verontwaardigd moeten zijn dat de leugenpers nog stervende afrikaantjes durft op te voeren om ons medelijden op te wekken met het doel van geld uit onze zakken te kloppen om corrupte graaiers, ngo's en vette, afrikaanse dictators te verrijken...de massa met hiv-besmette, dikke-buikjes-babies blijven intussen sterven van de honger.

Hubo op 23-12-2018 20:57

@Oma

Ik zeg er duidelijk bij dat de chinezen daarbij hun eigen belang niet uit het oog verliezen.

Het is niet vol te houden dat rijkdom in brede mate in een aantal landen een kwestie van hard werken is .Als die landen niet willen delen,dan mogen ze vanuit andere landen wat mij betreft proberen om te halen wat ze nodig hebben.Het merendeel komt overigens gewoon om werk te zoeken en hun familie in het buitenland te onderhouden.

Ik vind het onderscheid tussen economische vluchtelingen en zogenaamd echte vluchtelingen hypocriet ook al zijn het vaak niet de meest hulpbehoevende mensen die hier naartoe komen.

Er zullen vast wel mensen meeliften met criminele intenties,maar zo'n criminele subcultuur vinden we in alle landen.Dat zijn niet alleen die afrikanen.

Of je je schuldig voelt of niet doet er niet veel toe.Het gaat me er niet om mensen zich schuldig te laten voelen,maar dat het tot ze doordringt dat het zo niet verder mag gaan.

In de jaren 60 had je de Russeltribunalen rond Vietnam en kernbewapening als ik het me goed herinner en misschien zou iemand als Soros in deze een idee zijn om eens zo'n tribunaal op te starten rond de migratieproblematiek.Het zou overigens niet meevallen in deze tijd daar nog een gezaghebbend forum voor samen te stellen zoals dat toen het geval was.De nederlandse wikipedia heeft zelfs geen pagina meer over de Russeltribunalen.

Oma op 24-12-2018 16:54

@Hubo: als in alle landen even hard zou gewerkt worden zoals hier, zoals wij welvaart hebben opgebouwd na de oorlog, dan hadden ze overal evenveel welvaart!

Het gaat niet op dat wij nu onze opgebouwde welvaart zouden moeten afgeven om zogenaamd te delen, ze moeten er maar zélf voor werken, wat is me dat!

In arabische landen slachten ze elkaar liever af, nog steeds na 1400 jaar over de opvolging van hun pedofiele profeet terwijl ze een puinhoop maken van hun landen ipv een beschaving en welvaart op te bouwen en in afrika mesten dictators en despoten zichzelf vet met de opbrengsten van hun bodemschatten ipv voor hun hongerlijdende bevolking te zorgen. 

Dat zijn de feiten en daarvoor zouden wij dan onze welvaart en onze vruchten van arbeid moeten gaan "delen" en zo onze eigen kinderen hun toekomst en welvaart ontnemen??? Ik dacht het niet! 

Dat ze er zelf maar voor werken, dat moeten wij ook doen!

Het interesseert mij gene ene moer hoe ze op andere continenten hun rijkdom verdelen maar van onze rijkdom waarvoor wij gewerkt hebben, blijven ze af, die welvaart is voor onze klein/kinderen en alle landen en regeringen hebben hun verantwoordelijkheden te nemen om ook voor hun volk voor welvaart te zorgen, daarvoor hoeven wij onze welvaart niet te delen! Punt.

Een tribunaal rond migratieproblematiek? Goed idee: elke regering die niet voor haar bevolking zorgt in eigen land, ter verantwoording roepen en in de bak steken voor corruptie en schuldig verzuim voor hun plichten om voor hun eigen volk te zorgen, straffen omdat ze weigeren hun bodemschatten te gebruiken om welvaart te creëeren voor hun eigen bevolking.

Hubo op 26-12-2018 04:55

Het is trouwens Russell.Vernoemd naar Bertrand Russell.Het zal in deze tijd niet meevallen  een breed en gezaghebbend forum te creeëren,dat als tribunaal kan functioneren.Misschien moeten de mensen in Calais,Ceuta en Tijuana,Afrika,Zuid Amerika en Azië het recht maar in eigen hand nemen en aanklachten formuleren en daarmee de internationale media benaderen.Natuurlijk ook waar het kritiek op de situatie in eigen land betreft,maar vooral ook vanuit het perspectief dat het  in een open en vrije wereldeconomie onrechtvaardig is mensen het recht te ontzeggen te migreren naar andere landen en daar hun arbeidskracht aan te bieden en dat de wereld anders verplicht is deze mensen in hun eigen sociale omgeving goede voorzieningen zoals huisvesting,een basisinkomen en voorzieningen voor scholing en recreatie aan te bieden,zodat deze mensen niet aan een zinloos avontuur hoeven te beginnen.Het is een vals spelletje om maar te blijven zeggen,dat als je maar hard genoeg werkt,de markt je wel zal belonen.Als er overigens ergens herd gewerkt wordt,dan is het wel in China en Korea,Japan etc.,maar in alle gevallen in de recente geschiedenis is het nooit een kwestie van hard werken alleen.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld